Serviceydelser

  • Krisekommunikation

    En krise opstår i det øjeblik, hvor der er risiko for, at vigtige interessenter eller samfundet som helhed mister tilliden til din virksomhed. Det kan handle om opfattet svigt af hospitalspatienter, ældrepleje, tilbagekaldte fødevarer, medicin eller etiske diskutioner som MeToo, green washing eller “Rainbow washing”.

    I Wildau & Partners har vi rådgivere med erfaring fra begge sider af skrivebordet og med mere end 20 års erfaring i krisekommunikation. Med på holdet har vi også en af Danmarks mest erfarne krisetalsmænd, der både selv ved, hvad det vil sige at skulle møde pressen, og som har trænet topchefer i mere end 15 år.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.

  • Public affairs

    Public Affairs handler om at få politisk indflydelse og i sidste ende om at påvirke lovgivning, reguleringer, statslige investeringer eller skatteforhold. For mange kommer det som en overraskelse, at politikere tænker på en anden måde end erhvervslivet selv.

    På et taktisk udførende niveau inderholder Public Affairs møder med relevante styrelser og departementer, som er ansvarlige for lovforslag, dialog med medlemmer af regeringen og Folketinget, mobilisering af organisationer og samfundsaktører, samt samarbejde med medierne for at fremme vægtige argumenter og påvirke aktuelle spørgsmål.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.

  • Change management and Communication

    Forandringskommunikation adskiller sig fra den løbende kommunikation i virksomheden ved, at den specifikt skal bidrage til, at medarbejdere forbliver motiverede og loyale, mens de tilpasser sig nye strukturer, processer eller kulturer.

    Der kan være usikkerhed, modstand og behov for konstant information og dialog for at lykkes med forandringen. Forsinkelser i kommunikationen kan føre til forvirring, rygter og manglende accept af forandringen. Ikke mindst fordi lederne skal klædes på til udfordringen.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.

  • Branding og positionering

    Branding handler om at forme, styre og differentiere virksomhedens identitet og omdømme i øjnene på kunder, medarbejdere og interessenter. Det handler om at støtte og styrke det berømte “unikke value proposition”.

    Forbrugere og andre kunder køber mere end blot de tekniske egenskaber ved et produkt eller en tjenesteydelse, og det er her branding og strategisk positionering spiller en afgørende rolle. Det handler om at levere en overbevisende historie, en autentisk forbindelse og et klart billede af en forskel i værdi.

    I Wildau & Partners har vi stor erfaring med at hjælpe virksomheder til at opbygge stærke brandidentiteter og at differentiere sig i markedet.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.

  • Finansiel kommunikation

    I en tid, hvor finansiel gennemsigtighed og ansvarlighed er i høj kurs, bliver finansiel kommunikation kritisk. Her er den præcise og overbevisende fortælling om de økonomiske resultater, og ikke mindst om forudsætningerne for målene og strategierne, afgørende for at bevare eller forbedre tilliden og troværdigheden.

    Finansiel kommunikation er ikke blot tal og rapporter; den handler om at skabe en dybere forståelse og værdi for dine interessenter. Det er dette, der skaber klarhed omkring din økonomiske situation og planer.

    I Wildau & Partners har vi erfaring med børsnotering, at assistere i håndteringen af finansielle medier og med at forberede topledelsen til mødet med både investorer og kritiske journalister.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.

  • Corporate communications strategi

    Corporate Communications Strategi er det samlede greb om virksomhedens kommunikation.

    Strategien tager udgangspunkt i virksomhedens forretningsstrategi og sikrer, at de kommunikative aktiviter adresserer de rigtige problemer.

    Stategien skal derfor identificere funktionen af “det største problem” for virksomheden og hvor “kommunikation virkelig kan gøre en forskel”. Således at afdelingen fokuserer på de områder, hvor der kan gøres en maksimal og postiv forskel.

    Derudover skal den indeholde en plan med kommende indsatsområder og projekter.

    Samlet set sikrer strategien værdiskabelse samt et bedre samarbejde i virksomheden og respekt om kommunikationsafdelingen.

    Få indblik i andre projekter vi har drevet, og hvordan et samarbejde med Wildau & Partners kan se ud.